Kozmetická značka Shiseido otvorila v Japonsku zrenovovanú pobočku s inteligentným systémom, ktorý povyšuje návštevu obchodu na zážitok. Vďaka zabudovanej technológii zákazníci získavajú údaje priamo z obrazoviek rozmiestnených pri pultoch s produktmi. To však nie je všetko.

Moderný, personalizovaný prístup

Už pred vstupom do obchodu sa nachádzajú animované obrazovky, ktoré zobrazujú produkty a dokonca aj detaily ich textúry. To zaujme pozornosť okoloidúceho kupujúceho a priláka ho dnu

Obchod je vybavený pultmi so zrkadlami, respektíve obrazovkami, ktoré menia svoj obraz na základe pohybu zákazníka. Keď sa zákazník priblíži k inteligentnému pultu s vystavenou kozmetikou na  menej ako dva metre, obraz v zrkadle, ktoré je umiestnené nad ním, sa zmení. Akonáhle zákazník chytí nejaký výrobok, obrazovka mu automaticky zobrazí informácie týkajúce sa vlastností i použitia daného produktu. Dokonca ho povzbudí, aby produkt vyskúšal.

Okrem toho tento obchod sa môže pochváliť digitálnym poradenským zrkadlom s intuitívnym dotykovým systémom. Ten umožňuje zamestnancom konzultovať s klientmi na úplne inej úrovni. Systém nasníma tvár zákazníka, premietne ho na obrazovke a spraví hĺbkovú analýzu. Následne vyhodnotí všetky informácie a poskytne podrobnú rutinu v starostlivosti o pleť, ktorá je šitá na mieru klienta. 

Ďalšou zaujímavosťou je, že všetky tieto údaje si zákazník môže cez QR kód naskenovať do svojho telefónu a kedykoľvek sa k nim vrátiť.

Čím je tento obchod taký špeciálny - zhrnutie

  • Hneď pri vstupe upúta pozornosť video obrazovkami.
  • Súčasťou  pultov s vystavenou kozmetikou sú obrazovky, ktoré sa menia na základe toho, ktorý produkt zákazník uchopí.
  • V zrkadlách je integrovaný poradenský systém.
Vďaka týmto funkciám ponúka značka svojím zákazníkom zážitok, ktorý si určite zapamätajú, budú o ňom rozprávať so známymi a pravdepodobne sa do obchodu ešte vrátia. Nielenže si teda budujú povedomie, ale tiež ponúkajú pridanú hodnotu, ktorú ocenia všetci nakupujúci. Unikátnosť takéhoto systému im taktiež priniesla publicitu a zvýšený záujem u potenciálnych zákazníkov.

Zdroje: www.trendhunter.com, www.beautypackaging.com, www.corp.shiseido.com