Majiteľka salónu krásy DB - DreamBeauty, Renáta Szabóová, sa už dlhé roky pohybuje vo svete krásy, zdravia a športu. Pôsobila ako osobná trénerka, niekoľko sezón dokonca súťažila ako fitness pretekárka. V súčasnosti sa však naplno venuje svojmu salónu v Liptovskom Mikuláši, v ktorom ponúka procedúry na formovanie postavy, redukciu tuku, laserové ošetrenia, estetické invazívne zákroky a kozmetické ošetrenia. 

Ako vyzerali je začiatky, a čo považuje za kľúč k úspechu? Prečítajte si rozhovor s Renátkou.

Prečo si sa rozhodla otvoriť si salón? Aký príbeh stojí za vznikom?

Dlhé roky som sa pohybovala v oblasti zdravia, krásy a športu. Pôsobila som ako osobná trénerka vo fitness centre, ale taktiež som súťažila ako fitness pretekárka. Vždy som sa snažila robiť niečo čo by ma napĺňalo a bolo zmysluplné nielen pre mňa, ale aj pre mojich zverencov a zverenkyne.

Mojím snom bolo mať niečo vlastné a prosperujúce. Rozhodla som sa tento sen zamerať na formovanie postavy, estetické a časovo veľmi šetriace zákroky. Všetky predsa chceme byť krásne a milované. Avšak dnešná doba je veľmi uponáhľaná a medzi domácimi povinnosťami a prácou je ťažké nájsť si čas na seba, rodinu, cvičenie a zdravé stravovanie.

Minulý rok sa mi podarilo založiť aj svoju vlastnú značku ReSza, ktorá sa zaoberá výživovými doplnkami, ktoré prinesú veľa nového aj tento rok. 

Máš svoju vlastnú kolekciu kolagénu a proteínových a kolagénových tyčieniek Dream Beauty, kde všade si ich môžu tvoji klienti kúpiť?

Áno, mám svoju značku ReSza, predaj je cez eshop www.resza.sk, odber je možný v salóne, vo fitness centre Fitfactory v Liptovskom Mikuláši. Postupne tento rok chcem rozbehnúť predaj aj cez ostatné siete a firmy.

Aké boli tvoje začiatky v podnikaní? Ako dlho sa tomu venuješ?

Vlastnému biznisu sa venujem skoro 3,5 roka, čo nie je tak veľmi dlho. Môžem však povedať, že sa mi darí úspešne ho udržiavať a napredovať, aj keď posledné roky sú, z dôvodu pandémie, pre všetkých podnikateľov veľmi náročné.

Renáta Szabóová, maderoterapia
Zdroj: súkromný archív

Čo bolo pre teba v začiatkoch najťažšie?

Najťažšie bolo asi naučiť zákazníkov, zväčša ženy, viac sa o seba starať, viac ich motivovať stať sa lepšími a spokojnejšími. Presvedčiť ich, že najlepšia investícia je do seba samotnej, pretože hlavné je byť spokojný sám so sebou.

Akým spôsobom si dokázala presvedčiť úplne prvé klientky, aby sa zverili do tvojich rúk?

Myslím si, že vďačím svojej športovej minulosti a kariére, počas ktorej som dennodenne pracovala s klientmi vo fitness centre, učila som ich tréningovým aj stravovacím návykom. Bola som pre nich vzorom, nakoľko som sa športu venovala aj súťažne.

Čo musí urobiť salón, aby získal označenie "Dôveryhodná firma" ?

Popravde, ja som nespravila nič, jedného dňa mi prišiel poštou do salónu balík s certifikátom a ostala som v nemom úžase... Samozrejme som sa tomu veľmi tešila a zakaždým sa vždy teším, keď sú zákazníci spokojní a posúvajú svoje recenzie ďalej.

Certifikát Dôveryhodná firma
Zdroj: súkromný archív

Kedy si pocítila vnútorné sebavedomie a povedala si, že to už máš v malíčku?

Do tohto bodu som sa ešte nedostala, nakoľko život ma naučil, že vysoko lietať znamená aj nízko padať... Snažím sa držať pri zemi, robiť naďalej maximum pre svojich zákazníkov, pre vlastné uspokojenie a učím sa byť stále lepšou tak ako v pracovnej sfére, tak aj v súkromnej.

Aké marketingové aktivity využívaš? Ako využívaš silu sociálnych sietí?

Marketing spočiatku nebola moja silná stránka, ale nakoľko som si všetko doposiaľ robila sama, snažila som sa vzdelávať a byť aktívna aj na sociálnych sieťach. Myslím si, že som si tam vybudovala peknú sledovanosť a vždy sa teším novým tváram ako na sociálnych sieťach, tak aj v salóne na ošetreniach. Rôzne akcie, zľavy a súťaže sú navyše veľmi dobrým marketingom.

Ako zvládaš time-management?

Time management mám v malíčku. Mám vyštudovanú hotelovú akadémiu a VŠ managementu, takže v tomto som veľký perfekcionista. Všetko musím mať naplánované pomaly do bodky, čo nie je vždy v poriadku, nakoľko keď mi niečo nevychádza podľa plánu, viem byt dost negativna. :D

Výsledok po jednom sedení
Zdroj: súkromný archív

Máš nejaké tipy a triky, ako zvládať komunikáciu s klientmi? 

Myslím si, že s úsmevom a priateľským, empatickým pochopením to vždy pôjde jednoduchšie. Svoju prácu vnímam ako poslanie pomáhať druhým, preto sa ku každému správam maximalne individuálne, s profesionálnym prístupom a zohľadňujem všetky požiadavky.

Ktoré procedúry sú v tvojom salóne najžiadanejšie?

Pred letom sú to telové ošetrenia ako maderoterapia, ultrazvuková liposukcia. Počas zimy viac pleťové kozmetické ošetrenia a laserové ošetrenia. Celoročne sú to estetické lekárske zákroky ako aplikácia botulotoxínu, zväčšenie pier atď.

Akým spôsobom oddychuješ?

Oddychujem veľmi aktívne. Šport je mojím oddychom, nechávam tam všetky problémy či zlú náladu, nabíjam sa dobrou energiou a načerpávam silu.

Čo by si odporučila ľuďom, ktorí rozmýšľajú, že si otvoria salón? Prípadne začnú s nejakou beauty službou?

V prvom rade treba mať k tomu vzťah. Práca vás musí baviť, pretože nie je umenie založiť salón - umením je viesť ho, napredovať, udržať si zákazníkov a byť tu pre nich.

Ošetrenie EMSLIM
Zdroj: súkromný archív

Ako veľmi je podľa teba dôležité vzdelávanie? Máš tipy na nejaké semináre, školenia, prípadne knihy?

Vzdelávanie je veľmi dôležité, pretože beauty segment sa neustále vyvíja, napreduje. Technológia pokročila, čiže neustále treba sledovať trendy, byť IN, mať chuť prinášať vždy niečo nové, aby aj zákazníci mali tie najnovšie poznatky zo sveta beauty a dopriať im to najlepšie z najlepšieho.

Odporučila by som online webináre, školenia u Katky Molnárovej, ale napríklad aj Lena Kolárová má veľmi pekné odborné školenia. Odporúčam aj kongresy, avšak počas tejto pandémie to bolo ťažké. 

Aké máš ďalšie plány do budúcna?

Plány sú veľké, týkajú sa aj salónu, ale aj mojej vlastnej značky. Budem sa tešiť, keď všetko vyjde podľa predstáv a zožne to úspech aj u zákazníkov.

Ďakujem za rozhovor.